maandag 4 maart 2019

Healthy appelcake

Op deze manier is mijn gezonde appelcake ontstaan. Deze is zelfs zoooo healthy dat mijn zoon soms een plakje appelcake mee naar school krijgt. Toetjes, taartjes, cakejes… Je kunt me er voor wakker maken. Deze gezonde bosbessen appelcake is gemakkelijk te maken, gezond en lekker.


Ok, toegegeven, eigenlijk is dit meer een appelcake :).

Maar een healthy appeltaart klinkt zo leuk! En jongens wat is -ie lekker. Zoet genoeg door de dadels en honing. Gezond genieten van heerlijke appelcake zonder suiker. Met lekkere stukjes appel en kaneel!


Deze rijkgevulde appelcake is hemels, super gezond en heel hoog in Proteïne. Bovendien heb je niet al teveel ingrediënten nodig in huis en is het mogelijk gluten en. Gut, daar zou ik een boek over kunnen volschrijven, en dan nog komt daar geen eenduidig antwoord uit voort.

Simpelweg omdat gezond op meerdere manieren. Ik heb deze superfood cake gemaakt met speltmeel. Mocht je dat niet willen, dan kun je een alternatief met amandelmeel proberen, zoals ik heb gedaan in dit healthy.


Voor het recept van deze healthy appelcake met rozijnen werd ik geïnspireerd door Jenny van Healthyfans. De foodblog voor iedereen die zoveel mogelijk met pure ingrediënten wil werken en daar de meest verrassende recepten mee wil maken, welkom is. Verantwoord tussendoortje: healthy appelcake.


In het weekend vind ik het altijd leuk om wat te experimenteren. En met onze recepten al helemaal niet! Deze simpele appelcake is niet alleen eenvoudig om te maken. We barsten van de healthy recepten en kunnen niet wachten om ze met jou te. De appelcake is klaar als een satéprikker er schoon en droog uitkomt.


Laat de cake iets afkoelen in het blik en stort de appel kaneelcake dan op een taartrooster. Ik wilde al een hele tijd een cake maken met appel en kardemom, maar ik moest van mezelf wachten tot het buiten kouder zou zijn. Met glunderende ogen kijkt mijn broertje naar de appeltaart en vraagt om een stukje.


Hij merkt en niets van dat de taart suikervrij is. Mijn lieve zus en ik zijn al sinds jaar en dag in dezelfde week jarig en daarom vieren we ook altijd onze verjaardagen samen. Je krijgt onverwachts visite en hebt niets in huis om te serveren bij de koffie?

Dan is deze appelcake dé oplossing en waarschijnlijk heb je alle ingrediënten ook. Sanne van de vegan blog Livingthegreenlife.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.

Populaire posts